Vyberte si hledače
Vyberte SEZONU
Vyberte ŠÍŘKU
Vyberte PROFIL
Vyberte RÁFEK
Vyberte ZNAČKU
  • Dojíždění zimních plášťů přes léto

    Řada mých známých dojíždí zimní pneumatiky i přes léto. Občas o tom také přemýšlím. Zaslechl jsem ale, že je to nebezpečné. V čem nebezpečí především spočívá?

    Zimní pneumatiky jsou určeny pro použití při teplotách do 7 °C. Jimi obuté vozidlo se může při letních teplotách chovat nestabilně, hrozí smyk a riziko nemalého prodloužení brzdné dráhy. Právě s ohledem na nebezpečí změněných jízdních vlastnosti vozidla nemůžeme takzvané dojíždění zimních pneumatik v letním období doporučit.

  • Jak pneumatiky skladovat

    Pneumatiky bez ráfků by měli být skladovány vzpříma, kompletní kola oproti tomu naležato. Vzhledem k místu skladování by mělo být zvoleno tmavé, chladné a suché místo. Přitom dbejte na to, aby se pneumatiky nedostaly do kontaktu s benzínem, olejem nebo tukem.

  • Jak zjistit rok výroby pneumatiky?

    Rok výroby je označen na boční straně pneumatiky.

  • Jaká musí být minimální hloubka vzorku pneumatik

    Je dáno zákonem na 1,6 mm

    ALE POZOR!
    Již při hloubce profilu o 4 mm se značně zmenšuje přilnavost pneumatiky k jízdní dráze, obvzláště při dešti. Pneumatiky mohou ztratit kontakt k vozovce, tak že se nebude vozidlo moci řídit a brzdit. Proto nesjíždějte prosím pneumatiky až na zákonem povolenou minimální hloubku profilu. Letní pneumatiky by měli být nejpozději obnoveny při 2 až 2,5 mm, zimní již při 4 mm zbytkové hloubky profilu. Hloubka profilu by se měla měřit na nejhlubším bodě drážky\ vyvýšení podobná stěnám jakož i zesílení na základech nosné plochy se při posuzování neberou v úvahu. Na straně pneumatiky je dokola vícekrát vyražena značka zkratky "TWI" (možná jsou i jiná označení). Při sledování šipky se rozpozná, že v této oblasti nejde profil do takové hloubky. Důvod: U profilu sjetého až na (zákonem povoleného) 1,6 mm se nachází tato místa značně ropoznatelná na povrchu, hranice opotřebení byla dosažena. Tak dalece by se to nemělo nechat dojít: Pokusy prokázaly, že se ztrácí značně na přilnavosti již pod hodnotou přibl. 3 mm, obvzláště za mokra!

  • Kdy je pneumatika příliš stará na to, aby byla bezpečná?

    Pokud se ptáte, zda je vaše pneumatika příliš stará na to, aby byla považována za bezpečnou, pak se nemýlíte. Obecně platí, že na základě informací bezpečnostních organizací a samotných výrobců pneumatik byste měli vyměnit jakoukoli pneumatiku - bez ohledu na její stav - po dosažení 6 let od původního data výroby. Jak zjistíte, kdy byla vaše pneumatika vyrobena? Je to jednoduché. Na boku vaší pneumatiky je řada čísel a písmen zvaná DOT.

    Proveďte kontrolu pneumatik DOT a podívejte se na poslední čtyři číslice. První dvě čísla vám řeknou, ve kterém týdnu roku byly vaše pneumatiky vyrobeny, a poslední dvě čísla představují rok. Pokud je tedy tento rok 2021, pak byste se měli poohlédnout po výměně pneumatik, pokud jsou poslední dvě číslice 15 nebo nižší (2016).

  • Kdy přezout na zimní či letní pneumatiky?

    Hranicí přezouvání sezónních pneu je 7°C. Pod touto hranicí letní pneumatiky tuhnou a ztrácí přilnavost k vozovce. Tak se zvyšuje riziko nehody. Pokud tedy denní teploty klesnou pod 7°C nastává pro motoristu ten pravý čas přezout na zimní pneumatiky.

    Krajně nedoporučujeme čekat až na poslední chvíli. Vyhnete se tak tradičním návalům v pneuservisech, ale hlavně předejdete riziku nehody, které je ve chvíli napadnutí prvního sněhu či příchodu prvních mrazů nejvyšší. Na jaře je hranice stejná - pokud celodenní teploty dlohodobě stoupnou nad 7°C. Dlouhodobě proto, že musíte počítat s možností jarních mrazíků.